Jak się rozliczyć w Holandii przez DigiD?

Jak się rozliczyć w Holandii przez DigiD?

Jak się rozliczyć w Holandii przez DigiD?

Zeznanie podatkowe przez DigiD złożysz na portalu Mijn Belastingdienst – mijn.belastingdienst.nl.

Rozliczenie podatku z Holandii przez DigiD – potrzebne dokumenty

Jeśli chcesz złożyć zeznanie podatkowe DigiD musisz zgromadzić odpowiednie dokumenty zawierające niezbędne informacje o Twoich dochodach oraz potwierdzające tożsamość, miejsce zatrudnienia, adres, czy możliwość skorzystania z ulg. Zestaw różnić się będzie w zależności od podatnika, jednak do najważniejszych należą:

  • DigiD (własny i partnera),
  • karta podatkowa Jaaropgave,
  • numer BSN (własny, partnera i dzieci),
  • numer konta bankowego,
  • potwierdzenie poniesionych kosztów – alimenty, wydatki na opiekę medyczną oraz naukę,
  • dane o pożyczkach, długach, zapłaconych składkach ubezpieczeniowych,
  • podsumowanie płatności na ubezpieczenie AOV.

Jak wygląda rozliczenie przez DigiD?

Na początek zaloguj się do Mijn Belastingdienst na stronie mijn.belastingdienst.nl. Wybierz opcję Inkomstenbelasting (podatek dochodowy) i rok podatkowy za który chcesz się rozliczyć. Postępując zgodnie z instrukcjami wprowadź wszystkie dane osobowe i informacje dotyczące dochodów i zapłaconych składek na podatek dochodowy z karty podatkowej Jaaropgave. 

Po zakończeniu całego procesu i podliczeniu całkowitej kwoty zwrotu podatku z Holandii lub ewentualnej dopłaty będziesz mógł wysłać zeznanie, które trafi bezpośrednio do holenderskiego urzędu skarbowego.

Jak założyć DigiD w Holandii?

Identyfikator DigiD możemy wyrobić w bardzo prosty sposób i jest to w pełni darmowe. Wystarczy, że odwiedzisz stronę www.digid.nl/ i wypełniasz formularz zgłoszeniowy, podając swój numer BSN, datę urodzenia, kod pocztowy i adres. Zostanie wysłany Ci specjalny kod z którym musisz udać się do jednego z punktów obsługi DigiD (masz na to 30 dni). Tam otrzymasz kod aktywacyjny, który posłuży do aktywacji Twojej cyfrowej tożsamości.

Posiadanie DigiD w Holandii nie jest obowiązkowe, jednak jest bardzo przydatne. Dzięki niemu, poza rozliczeniem, możemy sprawdzić także wszystkie informacje dotyczące naszych dochodów oraz status naszego zeznania – znajdziesz to na stronie mijn.overheid.nl. Znajduje się tam także skrzynka odbiorcza gdzie znajduje się cała korespondencja od Belastingdienst.

Pracowałeś za granicą i szukasz pomocy w rozliczeniu podatku? 

Skontaktuj się z nami – nowoczesnym biurem rachunkowym. Działamy na rynku od 2002 i przez ten czas zdobyliśmy niezbędne doświadczenie pozwalające nam maksymalnie skrócić czas oczekiwania i uzyskać najkorzystniejszy finansowo zwrot podatku z zagranicy. Zatrudniamy ekspertów posiadających ogromną wiedzę z dziedziny prawa podatkowego takich krajów jak Holandia, Niemcy, Czechy, Austria, Norwegia czy Belgia. Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie, co pozwala osiągać nam doskonałe rezultaty i oferować najwyższą jakość usług. Jesteśmy do Twojej dyspozycji i chętnie odpowiemy na Twoje pytania – dołącz do grona naszych zadowolonych klientów. Zapraszamy – „Biuro Borsuk”.

Przeczytaj również

Aby zamówić dokumenty, należy wypełnić poniższy formularz:

    Klikając “Wyślij”, potwierdzasz, że przeczytałeś, zrozumiałeś i zgadzasz się z Regulaminem serwisu i Polityką Prywatności