Chcąc ubiegać się o zwrot podatku z Holandii, należy mieć świadomość, że trzeba odpowiednio wcześniej zarejestrować i potwierdzić swoje aktualne konto bankowe na stronie holenderskiego urzędu skarbowego. Procedura ta nie jest skomplikowana – zdarza się jednak, że sprawia ona problemy naszym rodakom – głównie ze względu na barierę językową. Jak założyć i potwierdzić konto w Belastingdienst?
Aktualne konto bankowe w Belastingdienst – dlaczego jest to takie istotne?
Każdy podatnik, który pracuje na terenie Holandii, zobowiązany jest do przesłania danych o swoim aktualnych koncie bankowym holenderskiemu urzędowi skarbowemu. Informacje te niezbędne są do tego, aby móc liczyć na otrzymanie zwrotu podatku z tego kraju. Nadpłata podatkowa jest bowiem wysyłana w formie przelewu na wskazany wcześniej numer bankowy.
Rejestracja konta w Belastingdienst – kiedy jest konieczna?
Kiedy należy pomyśleć o rejestracji konta bankowego w Belastingdienst? Możemy wyróżnić dwie sytuacje:
Aktualność konta w systemie – istotne w oczach urzędu skarbowego
Warto mieć świadomość, że potwierdzenie konta bankowego w systemie jest bardzo ważne dla Belastingdienst. Dlaczego?
Po pierwsze, nieaktualne dane sprawią, że zwrot podatku z Holandii znacznie się wydłuży – głównie ze względu na wezwania urzędu holenderskiego do zgłoszenia konta bankowego. Po drugie – i gorsze – niezaktualizowanie danych może poskutkować przelaniem pieniędzy na nieaktualne konto bankowe, przez co możemy stracić nawet kilka tysięcy złotych.
Rejestracja konta bankowego w Belastingdienst – co jeszcze należy wiedzieć?
Warto mieć na uwadze zmianę przepisów, która nastąpiła kilka lat temu. Od 2012 Belastingdienst dokładnie weryfikuje konta bankowe podatników – jeszcze w 2011 roku, aby otrzymać przelew zwrotu podatku, wystarczyło podać dowolny numer konta. Dziś jednak nie jest to takie proste – holenderski urząd skarbowy przeleje nam pieniądze tylko wtedy, gdy:
- jesteśmy właścicielami lub współwłaścicielami konta,
- prześlemy wyciąg z konta nie starszy niż 3 miesiące,
- prześlemy czytelną kopię dokumentu tożsamości,
- złożymy pisemną dyspozycję rejestracji lub zmiany konta bankowego.
Szybko i skutecznie zarejestrujemy Twoje konto w Belastingdienst!
Jeżeli potrzebujesz pomocy przy rejestracji konta w Belastingdienst, skorzystaj z pomocy naszych konsultantów. W naszej kancelarii pracują doświadczeni specjaliści, dla których sprawy urzędowe i podatkowe są chlebem powszednim. Skontaktuj się z naszym biurem i nie przejmuj się formalnościami – zapraszamy!