Odzyskaj Lohnsteuerbescheinigung – niemiecką kartę podatkową

Odzyskaj Lohnsteuerbescheinigung – niemiecką kartę podatkową

Lohnsteuerbescheinigung to niemiecka karta podatkowa, która niezbędna jest do rozliczenia podatku z Niemiec. Wystawiana jest ona na koniec roku przez pracodawcę (lub pracodawców), w przypadku, gdy podatnik pracował w paru miejscach w ciągu roku. Może zdarzyć się jednak, że przełożony nie dostarczy nam takiego dokumentu. Co zrobić w takim wypadku? Najlepiej skorzystać z pomocy doświadczonego biura rozliczeń zagranicznych, jakim jest BorsukPodatki.pl. Sprawdź naszą ofertę i skorzystaj z niej już dziś – zapraszamy!

Wystawienie Lohnsteuerbescheinigung – obowiązek pracodawcy w Niemczech

Niemieccy pracodawcy, którzy zatrudniają osoby na podstawie umowy o pracę, są zobowiązani do wydania pracownikowi karty podatkowej maksymalnie do końca lutego następnego roku – chyba że jest to dzień wolny od pracy – w takim wypadku termin ten przesuwa się na 1 dzień roboczy marca.

Lohnsteuerbescheinigung – karta podatkowa, bez której nie rozliczymy się z podatku w Niemczech

Można rzec, że Lohnsteuerbescheinigung jest najważniejszym dokumentem rozliczeniowym. Zawiera on dużo istotnych informacji potrzebnych do wyliczenia obowiązku podatkowego takich jak:

  • osiągnięte przez podatnika dochody w danym roku podatkowym,
  • wysokość potrącanych zaliczek na poczet podatku dochodowego,
  • kwoty odprowadzanych składek na ubezpieczenie,
  • klasa podatkowa,
  • Identifikationsnummer, czyli odpowiednik polskiego numeru PESEL.

Co w przypadku braku Lohnsteuerbescheinigung?

Jak wspomnieliśmy we wstępie – nieraz zdarzało się, że naszym klientom nie została wydana karta podatkowa lub co gorsza – zaginęła. Co zrobić w takim wypadku?

Najlepiej skontaktować się ze swoim pracodawcą w celu ponownego wydania karty. Jeżeli jednak zgubiłeś kartę, możesz zgłosić się do organu podatkowego – w Niemczech istnieją przepisy o wydaniu duplikatu tego typu dokumentów. Wydanie duplikatu jest obowiązkowe, a pracodawca zobowiązany jest do przechowywania dokumentów przez 10 lat.

Najlepiej jednak zostawić to w rękach profesjonalnego biura rozliczeń zagranicznych. Nasz zespół posiada doświadczenie w kontakcie z pracodawcami, a także Finanzamt (niemieckim urzędem skarbowym). W kilka dni jesteśmy w stanie odzyskać dokumenty, dzięki czemu szybko będziesz mógł złożyć swoje zeznanie podatkowe i liczyć na ewentualny zwrot podatku z Niemiec – w tym również możemy pomóc!

Zapraszamy do kontaktu i skorzystania z usług naszej kancelarii podatkowej – Borsuk Podatki.

Przeczytaj również

Aby zamówić dokumenty, należy wypełnić poniższy formularz:

    Klikając “Wyślij”, potwierdzasz, że przeczytałeś, zrozumiałeś i zgadzasz się z Regulaminem serwisu i Polityką Prywatności