Jak założyć Nemkonto w Danii?

Jak założyć Nemkonto w Danii?

Jak założyć Nemkonto w Danii?

W celu założenia Nemkonta należy przygotować odpowiedni wniosek i dostarczyć go do duńskiego urzędu do spraw cyfryzacji. Na wskazane przez nas, zarejestrowane konto otrzymywać będziemy wszystkie należności z instytucji państwowych w Danii.  

Co to jest Nemkonto?

NemKonto to standardowy rachunek bankowy w Danii, który obowiązkowo posiadać powinna każda osoba przebywająca i pracująca w tym kraju. Służy on do wypłacania wszelkich należności z instytucji publicznych. Może to być dowolne konto, które wskażemy – nowe lub posiadane dotychczas. Po rejestracji w systemie to właśnie tam przesłane zostaną należne Ci pieniądze z tytułu zwrotu podatku z Danii, zasiłku rodzinnego, Feriepenger, emerytury oraz innych świadczeń społecznych.

Jak zarejestrować Nemkonkto?

Aby zarejestrować Nemkonto, będziemy musieli złożyć odpowiedni formularz. Jeżeli chcemy użyć Duńskiego konta sprawę możemy załatwić przez Internet, korzystając z NemID lub cyfrowego podpisu. 

W przypadku rachunku w polskim banku konieczne będzie załatwienie formalności tradycyjną drogą – wypełniony wniosek musimy przesłać pocztą lub dostarczyć osobiście. Do 30 dni od dostarczenia formularza, otrzymamy kod aktywacyjny niezbędny do aktywacji Nemkonta – na liście zwrotnym zawarte będą instrukcje dotyczące dalszego postępowania.

Co ważne, od 1 września 2020 funkcjonuje dodatkowe zabezpieczenie – dwóch świadków musi na formularzu potwierdzić tożsamość osoby składającej wniosek. Konieczne będą ich dane osobowe, adres oraz PESEL, a także podpis na wniosku. Ma to na celu wyeliminowanie możliwości składania fałszywych wniosków przez nieodpowiednie osoby.

Polskie konto bankowe jako Nemkonto

Jako Nemkonto bez problemu możemy zarejestrować polski rachunek bankowy. Dla urzędu skarbowego nie ma znaczenia czy konto zostało założone w Danii, czy za granicą, ważne, abyśmy byli jego posiadaczem i było one aktywne.

Pracowałeś za granicą i szukasz pomocy w rozliczeniu podatku? 

Skontaktuj się z nami – nowoczesnym biurem rachunkowym. Działamy na rynku od 2002 i przez ten czas zdobyliśmy niezbędne doświadczenie pozwalające nam maksymalnie skrócić czas oczekiwania i uzyskać najkorzystniejszy finansowo zwrot podatku z zagranicy. Zatrudniamy ekspertów posiadających ogromną wiedzę z dziedziny prawa podatkowego takich krajów jak Holandia, Niemcy, Czechy, Austria, Norwegia czy Belgia. Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie, co pozwala osiągać nam doskonałe rezultaty i oferować najwyższą jakość usług. Jesteśmy do Twojej dyspozycji i chętnie odpowiemy na Twoje pytania – dołącz do grona naszych zadowolonych klientów. Zapraszamy – „Biuro Borsuk”.

Przeczytaj również

Aby zamówić dokumenty, należy wypełnić poniższy formularz:

    Klikając “Wyślij”, potwierdzasz, że przeczytałeś, zrozumiałeś i zgadzasz się z Regulaminem serwisu i Polityką Prywatności